İzleyiciler

24 Haziran 2019 Pazartesi

BETÜLESEN VE ÖĞRENCİLERİNİN OYUN GEZEGENİ PROJE BLOĞU




OYUN GEZEGENİ  PROJESİ VE ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI 


PROJE HAKKINDA

Oyun her zaman sadece eğlence gibi algılansa da, aslında doğru yönlendirildiğinde ve şekillendirildiğinde çocuk eğitimi ve gelişiminde önemli bir yere sahiptir. Bu sebeple 21.yüzyıl becerileri içerisinde yer alan oyunla öğrenme ana hedefimiz olacak ve hem dijital, hem de yerel oyunların derslere entegrasyonu sağlanarak, öğrencilerimizin hem içerik geliştirmelerine imkan tanınacak, hem de eğlenerek öğrenmelerinin yolu açılmış olacaktır.

HEDEFLER 

1- Öğrencilerin derse karşı motivasyonlarını arttırmak,
2- Bir işi, bir oyunu tasarlamanın ve başarmanın hazzına varmasını sağlamak,
3- Öğrenme aktivitesi sonucunda öğrencinin eğlenerek öğrenmesine imkan tanımak,



4- Öğrencilerin öğrendikleri konulara daha da odaklanmalarını sağlamak,
5- Öğrencilerin kendi ders içeriklerini üretmelerine olanak sağlamak,
6- Öğrencilerde üretim odaklı beceriler kazandırmak.
7- Öğrencilerin İşbirliği ve bağımsız çalışma yoluyla özgüven ve öz yeterliliğini geliştirmek.
8- 21.Yüzyıl becerilerini kazandırmak.


ÇALIŞMA SÜRECİ

Her ay düzenli olarak kullanılacak web 2 aracı ile ilgili bir video hazırlanacak. Bu videolar twinspace ortamına yüklenerek öğrencilerin izlemeleri sağlanacaktır. Öğretmenler her ünite sonunda ders planlarını hazırlayarak oyunların derse entegrasyonunu sağlayacaklar. Her ay bir oyunlaştırma aracı ile oyunlar hazırlanarak öğrencilerce hazırlanacak ve oynanacaktır. Her dönem en az bir webinar yapılacak ve Bahçe oyunlarından bir tanesinin derse entegrasyonu tartışılarak tüm ortaklar tarafından öğrencileri ile oynamaları sağlanacaktır. Her dönem sonunda tüm ünite konularını kapsayacak oyunlar hazırlanacak ve oynanacaktır. Tüm yapılan çalışmalar bir web sayfasında toplanacak ve sınıf içerisinde Oyun gezegeni köşesi hazırlanacaktır.

BEKLENEN SONUÇLAR 

1- Öğrencilerin derse karşı ilgilerinin arttırılması
2- Kendi içeriklerini üretmelerinin sağlanması
3- Bilişim teknolojilerini doğru kullanmalarının sağlanması
4-Eğlenerek öğrenmelerinin sağlanması
5-Oyun gezegeni isimli bir web portalı oluşturulması

ÖĞRENCİ ÖN ANKETİ:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc5hWY7mATiOiEPvkZbFqoLpIION17eFx7Q0A1ARvZhPYBNRA/viewform

PROJE KAPSAMINDA ÖĞRENCİLER  PANOMUZU HAZIRLADIK













İşbirlikçi Öğrenme web 2.0 aracı: EDMODO

Öğrencilerim https://www.edmodo.com/home#/group?id=28450919 sosyal öğrenme ağı üzerinden işbirlikçi bir çalışma yapmaktadır.


EKİM AYI ÇALIŞMALARIMIZ


1.GEZEGEN-EKİM - CRAM

Matematik konusunu içeren ders konularını  barındıran CRAM aracı ile oyunlar hazırlandı.
Derste oyunların entegrasyonu sağlandı ve öğrencilerim için işbirlikçi bir sosyal  öğrenme ağı olan EDMODO hesabı açılarak kendi oyunlarını hazırladılar bir paylaşım ağı üzerinden kendi arkadaşlarıyla birlikte birlerinin oyunlarını oynama fırsatı yakaladılar.



                                               DERS PLANIMIZ

DERS PLANI: https://twinspace.etwinning.net/72269/pages/page/441024 


7.SİNIF MATEMATİK DERSİ '' TAMSAYILARLA ÇARPMA -BÖLME İŞLEMİ '' CRAM OYUNU : https://www.cram.com/flashcards/games/tam-sayilarla-dort-islem-10170969
7.sınıf öğrencilerimin  hazırladığı cram oyunların linki:
https://www.cram.com/flashcards/games/jewel/tam-sayillarla-islemler-10174135 M.EREN 
OKUTAN
https://www.cram.com/flashcards/games/jewel/kare-koklu-ifadeler-10280816 8B Öğrencisi AHMET BANCAR


OKUL DIŞARIDA GÜNÜNÜ OYUNLARIMIZLA KUTLADIK


EKİM AYI ÇALIŞMA VİDEOMUZ



KASIM AYI ÇALIŞMALARIMIZ


2.GEZEGEN-KASIM - BULMACA


https://www.armoredpenguin.com/crossword/


Derste oyunların entegrasyonu sağlandı ve öğrencilerim için işbirlikçi bir sosyal  öğrenme ağı olan EDMODO hesabı açılarak kendi oyunlarını hazırladılar bir paylaşım ağı üzerinden kendi arkadaşlarıyla birlikte birlerinin oyunlarını oynama fırsatı yakaladılar. 


DERS PLANIMIZ



7. SINIF RASYONEL SAYILAR KONUSU İLE İLGİLİ HAZIRLADIĞIM BULMACA ETKİNLİKLER VE DERS PLANI
https://www.armoredpenguin.com/crossword/bin/crossword.cgi?cmd=solve&filefrag=2018.11/1007/10073725.112.html

https://www.armoredpenguin.com/crossword/bin/crossword.cgi?cmd=solve&filefrag=2018.11/1008/10085403.359.html



ÖĞRENCİLERİMİN HAZIRLADIKLARI BULMACA ÇALIŞMALARI

ALPEREN ERGÜVEN: TÜM DERSLER KARIŞIK PUZZLE 

 

*  https://www.armoredpenguin.com/crossword/bin/crossword.cgi?cmd=solve&filefrag=2018.11/1110/11104647.446.html 
 * https://www.armoredpenguin.com/crossword/bin/crossword.cgi?cmd=solve&filefrag=2018.11/1209/12090122.182.html
    
 HİLAL YETER 7/L ÖĞRENCİSİ RASYONEL SAYILAR KONUSU- FEN BİLİMLERİ                                                                                          
https://www.armoredpenguin.com/crossword/bin/crossword.cgi?cmd=solve&filefrag=2018.11/1011/10110714.374.html 

 İREMSU YALMAN 7/L ÖĞRENCİSİ TÜM DERSLER 
    https://www.armoredpenguin.com/crossword/bin/crossword.cgi?cmd=solve&filefrag=2018.11/1102/11023139.703.html

    FARUK GÜVEN 7/L ÖĞRENCİSİ RASYONEL SAYILAR

      https://www.armoredpenguin.com/crossword/bin/crossword.cgi?cmd=solve&filefrag=2018.11/1101/11010146.483.html


                               ARALIK AYI ÇALIŞMALARIMIZ


      3.GEZEGEN-ARALIK - JİGSAWPLANET

                                   

      ARALIK AYI ÇALIŞMA VİDEOMUZ




      SINIF İÇİ PUZZLE ÇALIŞMALARIMIZLA KAREKÖKLÜ

       SAYILAR KONUSUNU İŞLEDİK


      ÖĞRENCİLERİMİN HAZIRLADIKLARI   jigsawplanet  ÇALIŞMALARI

      https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2469c448f04d



                                          

      DERS PLANIMIZ

                                     




                                                 

      OCAK AYI ÇALIŞMALARIMIZ

      4.GEZEGEN-OCAK - MJOC2 İLE ÇİZGİ ANİMASYON

      ÇİZGİ ANİMASYON YAPMAK İÇİN MJOC2 İSİMLİ WEB 2.0 ARACIYLA KARNE ÖNCESİ ÇİZGİ ANİMASYONLA DERSİMİZİ PEKİŞTİRDİK.


                    

          ÖĞRENCİLERİN HAZIRLADIĞI ÇİZGİ ANİMASYON VİDEOLAR





      ŞUBAT AYI ÇALIŞMAMIZ

      5.GEZEGEN-ŞUBAT - FLİPQUİZ

      ANLATIM VİDEOSU NASIL YAPILIR


      DERS PLANIMIZ

      BU AY YAZILI SORULARINI ÖĞRENCİLERİMİZ FLİPLEARNİNG YÖNTEMİYLE EDMODO ÜZERİNDEN GERİDÖNÜT YAPMA ŞANSI BULDULAR.


      6.GEZEGEN-MART - LEARNİNG APPS




      Öğrencilerimiz Learning Apps içerisinde yer alan uygulama sayesinde  ile  matematiği eğlenceli hale getirip işbirliğine dayalı sınıf içerisinde yarışma şeklinde yazılı sorularını çözdüler.

      6.GEZEGEN-NİSAN - KENDİ OYUNUMUZ                                              

       




      PROJE  HABERLERİ







      Hiç yorum yok:

      Yorum Gönder