OYUN GEZEGENİ PROJESİ VE ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARI
PROJE HAKKINDA
Oyun her zaman sadece eğlence gibi algılansa da, aslında doğru yönlendirildiğinde ve şekillendirildiğinde çocuk eğitimi ve gelişiminde önemli bir yere sahiptir. Bu sebeple 21.yüzyıl becerileri içerisinde yer alan oyunla öğrenme ana hedefimiz olacak ve hem dijital, hem de yerel oyunların derslere entegrasyonu sağlanarak, öğrencilerimizin hem içerik geliştirmelerine imkan tanınacak, hem de eğlenerek öğrenmelerinin yolu açılmış olacaktır.
HEDEFLER
1- Öğrencilerin derse karşı motivasyonlarını arttırmak,2- Bir işi, bir oyunu tasarlamanın ve başarmanın hazzına varmasını sağlamak,
3- Öğrenme aktivitesi sonucunda öğrencinin eğlenerek öğrenmesine imkan tanımak,
4- Öğrencilerin öğrendikleri konulara daha da odaklanmalarını sağlamak,
5- Öğrencilerin kendi ders içeriklerini üretmelerine olanak sağlamak,
6- Öğrencilerde üretim odaklı beceriler kazandırmak.
7- Öğrencilerin İşbirliği ve bağımsız çalışma yoluyla özgüven ve öz yeterliliğini geliştirmek.
8- 21.Yüzyıl becerilerini kazandırmak.
ÇALIŞMA SÜRECİ
Her ay düzenli olarak kullanılacak web 2 aracı ile ilgili bir video hazırlanacak. Bu videolar twinspace ortamına yüklenerek öğrencilerin izlemeleri sağlanacaktır. Öğretmenler her ünite sonunda ders planlarını hazırlayarak oyunların derse entegrasyonunu sağlayacaklar. Her ay bir oyunlaştırma aracı ile oyunlar hazırlanarak öğrencilerce hazırlanacak ve oynanacaktır. Her dönem en az bir webinar yapılacak ve Bahçe oyunlarından bir tanesinin derse entegrasyonu tartışılarak tüm ortaklar tarafından öğrencileri ile oynamaları sağlanacaktır. Her dönem sonunda tüm ünite konularını kapsayacak oyunlar hazırlanacak ve oynanacaktır. Tüm yapılan çalışmalar bir web sayfasında toplanacak ve sınıf içerisinde Oyun gezegeni köşesi hazırlanacaktır.
BEKLENEN SONUÇLAR
1- Öğrencilerin derse karşı ilgilerinin arttırılması
2- Kendi içeriklerini üretmelerinin sağlanması
3- Bilişim teknolojilerini doğru kullanmalarının sağlanması
4-Eğlenerek öğrenmelerinin sağlanması
5-Oyun gezegeni isimli bir web portalı oluşturulması
2- Kendi içeriklerini üretmelerinin sağlanması
3- Bilişim teknolojilerini doğru kullanmalarının sağlanması
4-Eğlenerek öğrenmelerinin sağlanması
5-Oyun gezegeni isimli bir web portalı oluşturulması
ÖĞRENCİ ÖN ANKETİ:
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSc5hWY7mATiOiEPvkZbFqoLpIION17eFx7Q0A1ARvZhPYBNRA/viewform
PROJE KAPSAMINDA ÖĞRENCİLER PANOMUZU HAZIRLADIK
İşbirlikçi Öğrenme web 2.0 aracı: EDMODO
Öğrencilerim https://www.edmodo.com/home#/group?id=28450919 sosyal öğrenme ağı üzerinden işbirlikçi bir çalışma yapmaktadır.
EKİM AYI ÇALIŞMALARIMIZ
1.GEZEGEN-EKİM - CRAM
Matematik konusunu içeren ders konularını barındıran CRAM aracı ile oyunlar hazırlandı.
Derste oyunların entegrasyonu sağlandı ve öğrencilerim için işbirlikçi bir sosyal öğrenme ağı olan EDMODO hesabı açılarak kendi oyunlarını hazırladılar bir paylaşım ağı üzerinden kendi arkadaşlarıyla birlikte birlerinin oyunlarını oynama fırsatı yakaladılar.
Derste oyunların entegrasyonu sağlandı ve öğrencilerim için işbirlikçi bir sosyal öğrenme ağı olan EDMODO hesabı açılarak kendi oyunlarını hazırladılar bir paylaşım ağı üzerinden kendi arkadaşlarıyla birlikte birlerinin oyunlarını oynama fırsatı yakaladılar.
7.SİNIF MATEMATİK DERSİ '' TAMSAYILARLA ÇARPMA -BÖLME İŞLEMİ '' CRAM OYUNU : https://www.cram.com/flashcards/games/tam-sayilarla-dort-islem-10170969
7.sınıf öğrencilerimin hazırladığı cram oyunların linki:
https://www.cram.com/flashcards/games/tam-sayilar-10201281 ALPEREN ERTEKİN
https://www.cram.com/flashcards/tam-sayilarda-islemler-10174977 ARİF EREN CANLI
https://www.cram.com/flashcards/games/jewel/tam-sayillarla-islemler-10174135 M.EREN
OKUTAN
https://www.cram.com/flashcards/games/jewel/kare-koklu-ifadeler-10280816 8B Öğrencisi AHMET BANCAR
OKUTAN
https://www.cram.com/flashcards/games/jewel/kare-koklu-ifadeler-10280816 8B Öğrencisi AHMET BANCAR
OKUL DIŞARIDA GÜNÜNÜ OYUNLARIMIZLA KUTLADIK
EKİM AYI ÇALIŞMA VİDEOMUZ
KASIM AYI ÇALIŞMALARIMIZ
7. SINIF RASYONEL SAYILAR KONUSU İLE İLGİLİ HAZIRLADIĞIM BULMACA ETKİNLİKLER VE DERS PLANI
https://www.armoredpenguin.com/crossword/bin/crossword.cgi?cmd=solve&filefrag=2018.11/1007/10073725.112.html
https://www.armoredpenguin.com/crossword/bin/crossword.cgi?cmd=solve&filefrag=2018.11/1008/10085403.359.html
ÖĞRENCİLERİMİN HAZIRLADIKLARI BULMACA ÇALIŞMALARI
ALPEREN ERGÜVEN: TÜM DERSLER KARIŞIK PUZZLE
* https://www.armoredpenguin.com/crossword/bin/crossword.cgi?cmd=solve&filefrag=2018.11/1110/11104647.446.html
* https://www.armoredpenguin.com/crossword/bin/crossword.cgi?cmd=solve&filefrag=2018.11/1209/12090122.182.html
HİLAL YETER 7/L ÖĞRENCİSİ RASYONEL SAYILAR KONUSU- FEN BİLİMLERİ
https://www.armoredpenguin.com/crossword/bin/crossword.cgi?cmd=solve&filefrag=2018.11/1011/10110714.374.html
İREMSU YALMAN 7/L ÖĞRENCİSİ TÜM DERSLER
https://www.armoredpenguin.com/crossword/bin/crossword.cgi?cmd=solve&filefrag=2018.11/1102/11023139.703.html
FARUK GÜVEN 7/L ÖĞRENCİSİ RASYONEL SAYILAR
https://www.armoredpenguin.com/crossword/bin/crossword.cgi?cmd=solve&filefrag=2018.11/1101/11010146.483.html
ARALIK AYI ÇALIŞMALARIMIZ
3.GEZEGEN-ARALIK - JİGSAWPLANET
ARALIK AYI ÇALIŞMA VİDEOMUZ
SINIF İÇİ PUZZLE ÇALIŞMALARIMIZLA KAREKÖKLÜ
SAYILAR KONUSUNU İŞLEDİK
ÖĞRENCİLERİMİN HAZIRLADIKLARI jigsawplanet ÇALIŞMALARI
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=2469c448f04d
DERS PLANIMIZ
OCAK AYI ÇALIŞMALARIMIZ
4.GEZEGEN-OCAK - MJOC2 İLE ÇİZGİ ANİMASYON
ÇİZGİ ANİMASYON YAPMAK İÇİN MJOC2 İSİMLİ WEB 2.0 ARACIYLA KARNE ÖNCESİ ÇİZGİ ANİMASYONLA DERSİMİZİ PEKİŞTİRDİK.
ÖĞRENCİLERİN HAZIRLADIĞI ÇİZGİ ANİMASYON VİDEOLAR
ŞUBAT AYI ÇALIŞMAMIZ
5.GEZEGEN-ŞUBAT - FLİPQUİZ
ANLATIM VİDEOSU NASIL YAPILIR
DERS PLANIMIZ
BU AY YAZILI SORULARINI ÖĞRENCİLERİMİZ FLİPLEARNİNG YÖNTEMİYLE EDMODO ÜZERİNDEN GERİDÖNÜT YAPMA ŞANSI BULDULAR.
6.GEZEGEN-MART - LEARNİNG APPS
Öğrencilerimiz Learning Apps içerisinde yer alan uygulama sayesinde ile matematiği eğlenceli hale getirip işbirliğine dayalı sınıf içerisinde yarışma şeklinde yazılı sorularını çözdüler.
6.GEZEGEN-NİSAN - KENDİ OYUNUMUZ
PROJE HABERLERİ
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder